خاندان سعود به جان هم افتادند !!!!

یک پایگاه عربی با اشاره به حمله به کاخ وزیر کشور عربستان آن را نشانه اوج گیری اختلافات درونی آل سعود دانست و از تشدید جنگ قدرت بین شاهزادگان بیشمار سعودی خبر داد.

 

خبرگزاری النخیل در مطلبی با عنوان "درگیری حاد درخاندان سعود" آورده است: حمله به کاخ "نایف بن عبدالعزیز" در شهر "جده" در غرب عربستان و کشته شدن فرد مهاجم در نزدیکی مرکز ایست بازرسی ابهامات و سئوالات زیادی را برانگیخته است.


مقامات عربستانی از هرگونه اظهار نظر در این باره خوداری کردند و انگیزه فرد ضارب مشخص نشد. اطلاعات کمی درباره این واقع به خارج سرایت کرد و گمان این که موضوع به درگیری داخلی در آل سعود مربوط باشد را افزایش داد.


منابع رسانه ای اعلام کردند که این اختلافات رو به افزایش است و شاهزادگان پس از بحرانی شدن حال "سلطان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان و انتشار اخباری درباره به کما رفتن وی در بیمارستانی در آمریکا و نیز اخبار ضد و نقیض درباره مرگ وی به جان هم افتاده اند.


وضع ملک عبدالله نیز بهتر از سلطان بن عبدالعزیز نیست و اطلاعات حاکی است که عبدالله تلاش می کند که فرزندان خود را در جنگ شاهزاده ها تقویت کند و آنها را به قدرت برساند.


منابع رسانه ای تاکید کردند که نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور عربستان شروع به تحرکاتی با هدف تکیه بر تخت پادشاهی عربستان پس از مرگ برادر یا چه بسا عزل وی از منصبش کرده است.


ملک عبدالله برای مقابله با این تلاشها فرزندش را به عنوان معاون وزیر کشور منصوب کرده تا مراقب تحرکات نایف باشد. تحلیلگران معتقدند که دعوا بر سر منابع و ثروتهای عربستان است و شاهزادگان سعودی برای مزدوری آمریکا از یکدیگر سبقت می گیرند.


این پایگاه در پایان می نویسد: رقابت و جنگ شاهزادگان خاندان سعود فقط برای بدست آوردن قدرت و پست سیاسی پس از مرگ ملک عبدالله و سلطان بن عبدالعزیز نیست بلکه موضوعات منطقه ای سبب تشدید درگیری های درون خاندانی شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا